reklama

Na Hurbanovom námestí

Bol príjemný letný podvečer, keď som sa blížil k Hurbanovmu námestiu. Zvláštne zvuky, ktoré sa z neho niesli, pripomínali niečo medzi trieskaním dverí a výstrelmi zo štartovacej pištole.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Netušil som, odkiaľ vychádzajú tieto zvuky, až kým som nezbadal bandu chalanov na skateboardoch nacvičujúcich rôzne skoky. Hladká dlažba námestia im poskytovala výbornú plochu na získanie rýchlosti, potom prišiel výskok a úder koliesok na dlažbu spôsobil rachot ako z dela. Pozoroval som ich. So zanietením opakovali tie isté vývrtky a preskoky, jedovali sa, keď sa im nedarilo a tešili z podareného. Chaloši si spravili z námestia cvičisko. Najmenší z nich vyzeral na 6 rokov a najstarší tak na 18. Šikovnejší radili menej šikovným, starší radili mladším. Skvelé. Spomenul som si na ložiskové káry môjho detstva. Páčilo sa mi, ako chalani trávia svoj voľný čas, len cvičisko sa mi nepozdávalo. Myslím, že aj niektorým okoloidúcim. Neviem si dosť dobre predstaviť, že by v centre Viedne, niekde blízko dómu sv. Štefana, alebo v Prahe vedľa Staromestského námestia, prípadne v Paríži pred Louvrom nechali chalanom takúto zábavu. V takýchto mestách mladým vybudujú priestor, kde naplňajú svoje vlastné predstavy o využití svojho voľného času.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Anton Sládek

Anton Sládek

Bloger 
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  574x

Fotograf, zameraný na čiernobielu fotografiu. Zberateľ pohľadov na priestor mesta, ktorý je odrazom duše jeho obyvateľov. Narodil sa v roku 1956 v Bratislave. V rokoch 1971 - 1975 navštevoval Strednú školu umeleckého priemyslu v Bratislave. V období rokov 1977 - 1982 študoval na Filmovej a televíznej fakulte AMU v Prahe, odbor Umelecká fotografia. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu